Snel naar
Inhoud

Meer extra's

Keurslager kwaliteitssysteem

De Vereniging van Keurslagers heeft een eigen, door de overheid goedgekeurd kwaliteitssysteem. Iedere zelfstandige Keurslager dient aan de normen te voldoen en de Vereniging houdt met externe controleurs toezicht op de naleving. Het toezicht door de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit gebeurt in de formuleaanpak.

Special

In eigen beheer en in overleg met diverse toeleveranciers worden door de Vereniging van Keurslagers specialiteiten op het gebied van vlees en vleeswaren ontwikkeld. Zo introduceert de Vereniging van Keurslagers elke twee weken een nieuwe 'Special', die een vast onderdeel vormt van het assortiment van de Keurslager. Deze 'Specials' zijn nieuwe en lekkere vleesproducten met daarin vaak kruiden, groenten en bijvoorbeeld kaas verwerkt. De Special is een zeer onderscheidend en kenmerkend product voor de Keurslagers.

Lokale marketing & nieuwe media

De afdeling marketing communicatie geeft Keurslagers gratis advies over een (marketing)actie en zorgt voor de uitwerking van de promotiematerialen. Denk hierbij aan spaar- en stempelkaarten en folders en flyers.

Maar ook online valt er winst te behalen. Bijvoorbeeld door het plaatsen van online bestellijsten. Iedere Keurslager heeft een eigen website die naar wens kan worden ingevuld; dat kan je zelf doen of door professionals. De ondersteuning en service gaat zover je zelf graag wilt.

Geen enkele moderne winkel kan tegenwoordig meer zonder beeldschermen in de winkel. Keurslagers werken met het zogenaamde instore communicatie systeem (ook wel bekend als ‘narrow casting’). De informatie en aanbiedingen die de klanten op de schermen zien bepaalt de Keurslager zelf. Bij het beheer hiervan biedt de vereniging ondersteuning.

KBO-pakket

Financiële ontwikkelingen volgen Keurslagers via het Keurslager Bedrijfseconomisch Overzicht (KBO). Deelnemers ontvangen per periode een overzicht met gegevens over omzet, inkoop, brutowinst, klantenaantal en gemiddelden van deelnemende Keurslagers. Desgewenst kan voor een uitgebreider KBO-pakket worden gekozen, het KBO-B. Met dit pakket verkrijgt de Keurslager inzicht in consumenten- en goederenomzet, brutowinst en kosten op het gebied van lonen, huisvesting, energie, verpakking en reclame.

Kosten

Om alle diensten mogelijk te maken betaalt elke Keurslager contributie aan de vereniging. De hoogte van de contributie is voor elk lid gelijk. Het uitgangspunt hierbij is dat elk lid hetzelfde krijgt en dus ook hetzelfde betaalt. Nieuwe leden betalen eenmalig een vast bedrag als entreegeld.

 



Menu onder