De Keurslager een sterk collectief

De Vereniging van Keurslagers is dé slagersformule van Nederland. De winkelformule voor zelfstandige slagers in Nederland die onder het unieke A-merk Keurslager als sterk collectief naar buiten toe treden. Slagers die de dezelfde taal spreken en al 75 jaar beschikken over een gemeenschappelijk DNA: vakmanschap, ambacht, persoonlijke aandacht en kwaliteit.

Keurslagers kiezen vanuit het eigen ondernemerschap voor collectieve slagkracht om de consument vertrouwen te geven en het beste vlees en lekker eten aan te bieden waardoor zij de weg naar de (web)winkel weten te vinden. Alle kennis en ervaring is binnen de Vereniging aanwezig om elke Keurslager te ondersteunen bij wat hij nu én in de toekomst nodig heeft. Alles uit het bedrijf halen en anticiperen op snelle ontwikkelingen die voor de consument van belang zijn. Dat doen Keurslagers samen.

De gemeenschappelijke koers is vastgelegd in de formule. De formule zet actief in op gezamenlijke marketing en communicatie en geeft Keurslagers handvatten om te optimaliseren in de breedte van hun bedrijfsvoering om zo een maximale win-win te creëren. Ofwel: Keurslagers versterken elkaar en geven gestalte aan eigen ondernemerschap.

Keurslager Tim Janssen uit Groesbeek

Activiteiten en pijlers van de Vereniging van Keurslagers

Keurslager, niet zomaar een slager

Keurslagers zijn zelfstandige slagers met een gemeenschappelijk DNA: vakmanschap, ondernemerschap, persoonlijke aandacht en kwaliteit. Een slager mag zich niet zomaar Keurslager noemen. Keurslagers voldoen aan formulerichtlijnen op het gebied van hygiëne, kwaliteit, onderscheidend vermogen en voedselveiligheid. Waarborging vindt plaats middels periodieke keuringen.

Actief verenigingsleven

Keurslagers kiezen voor collectieve slagkracht en voelen zich comfortabel bij een actief verenigingsleven. Keurslagers verbinden zich aan de kennis en ervaring die binnen de Vereniging aanwezig is. Men wil samenwerking, via (werk)groepen kennis delen, elkaar sterker maken en men is bereid om zich aan elkaar te conformeren om kracht te geven aan het collectief.

Merk & marketing

Keurslagers kiezen vanuit het eigen ondernemerschap voor collectieve slagkracht om de consument vertrouwen en het beste vlees en lekker eten aan te bieden waardoor zij de weg naar de (web)winkel weten te vinden. De Vereniging zet hiervoor landelijke reclame, een breed pakket aan marketingtools en een marketingkalender afgestemd op diverse commerciële momenten en thema’s in. Keurslagers voeren gezamenlijk een aantal landelijke winkelacties en reclames met een door de leden vastgesteld prijsbeleid ter bevordering van de klantenstroom.

Persoonlijke winkelbegeleiding en coaching

Keurslagers kiezen ervoor om elkaar als collectief uit te dagen en actief te werken aan de ontwikkeling van hun bedrijf en eigen ondernemerschap. Elke Keurslager wordt hierbij ondersteund door een team van betrokken adviseurs die klaar staan en advies geven. De Keurslager maakt gebruik van de kennis, knowhow en opleidings- en ontwikkelmogelijkheden die binnen de Vereniging beschikbaar zijn. Resultaatgericht wordt er gewerkt aan de realisatie van de lokale bedrijfsdoelstellingen.

Samenwerken: de handen ineenslaan binnen de branche

Keurslagers zijn bereid de handen ineen te slaan. Dat geldt ook voor de branche. De toeleveranciers zijn een belangrijke pijler van het succes. Ze zijn partner én supporter. Er wordt kennis gedeeld en samengewerkt om collectief voordeel te realiseren bij de inkopen doordat de Vereniging bereid is zich aan elkaar te verbinden.

Interesse in uw eigen Keurslagerij?

Meer weten over (lid worden van) de Vereniging van Keurslager? Wij vertellen u er vrijblijvend graag meer over. Neem contact op via info@keurslager.nl of bel 033- 494 04 19